OBCHODNÉ PODMIENKY
1. Základné pojmy
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú výhradne na internetový predaj tovaru konečným spotrebiteľom.
Kupujúci
Kupujúcim sa v rámci týchto podmienok rozumie spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou ani samostatným výkonom povolania (ďalej len „kupujúci“).
Predávajúci
Predávajúcim sa tu rozumie podnikateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojho podnikania alebo samostatného výkonu povolania, teda odlišne od kupujúceho (ďalej len „predávajúci“).
OZ
Zákon č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“).
2. Kontaktné informácie predávajúceho
- Názov e-shopu: www.bylik.sk
- Prevádzkovateľ: Lbros s.r.o.
- Sídlo spoločnosti: Vrchlabí – Podhůří, K mlékárně 57, PSČ 54303 (Pozn. Sídlo zostáva české)
- IČ: 28811101
- DIČ: CZ28811101
- Zápis v obchodnom registri: vedenom pri Krajskom súde v Hradci Králové, oddiel C, vložka 28600
- Telefón: +420 777 941 157
- E-mail: info@bylik.sk
- Kontaktná adresa: K Mlékárně 57, Vrchlabí 3, 54303
- Prevádzková doba: pondelok až nedeľa od 6:00 do 18:00
Predávajúci nie je voči kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa (ZOS).
Popredajný servis predávajúci neposkytuje.
3. Informácie
- Ku každému ponúkanému tovaru sú na e-shope dostupné podrobné údaje. Údaje o vlastnostiach tovaru a cenách uvedené predávajúcim sú záväzné, s výnimkou prípadov, keď dôjde k zjavnej chybe. Všetky uvedené ceny zahŕňajú príslušné dane (napr. DPH) a poplatky, nezahŕňajú však náklady na doručenie.
- Náklady spojené s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku zodpovedajú bežnej sadzbe, ktorú kupujúci platí za dané služby.
- Zoznam akceptovaných platobných metód je k dispozícii na https://bylik.sk/doprava-a-platba.html. Predávajúci za tieto spôsoby platby neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, s výnimkou príplatku za platbu na dobierku.
- Ak kupujúci prijme ponuku s dodatkom alebo odchýlkou, nejde o prijatie pôvodného návrhu.
- Ak dôjde k potvrdeniu obsahu zmluvy uzatvorenej inak ako písomne a toto potvrdenie sa odchyľuje od dohodnutých podmienok, takéto potvrdenie nemá právny účinok.
- Prevzatie plnenia, ktoré si kupujúci nevyžiadal, nie je považované za súhlas s ponukou.
- V prípade, že predávajúci umožňuje vkladať recenzie zakúpeného tovaru, overuje ich pravosť prepojením hodnotenia s konkrétnymi objednávkami, a dokladá tak, že recenzia pochádza od skutočného kupujúceho. O spôsobe overovania recenzií informuje na svojich webových stránkach.
4. Zadanie objednávok a doručovanie tovaru
Kúpnu zmluvu medzi predávajúcim a kupujúcim je možné uzatvoriť výhradne v českom jazyku.
Pre jej uzatvorenie je nutné, aby kupujúci prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho vytvoril objednávku. Postup je nasledujúci:
- Kupujúci si na webových stránkach predávajúceho vyberie tovar, pri ktorom sú k dispozícii potrebné zákonné informácie. Zvolený tovar vloží do košíka pomocou tlačidla „Pridať do košíka“.
- Následne sa zobrazí prehľad cien tovaru, ceny a spôsob doručenia, rovnako ako možnosti platby. Podľa vykonanej voľby sa pred konečným odoslaním objednávky zobrazuje súhrn s celkovou cenou.
- Počas vytvárania objednávky vyplní kupujúci svoje identifikačné a kontaktné údaje.
- Až do konečného odoslania objednávky môže kupujúci zadávané údaje upravovať alebo dopĺňať. Po vykonaní kontroly a zaškrtnutí, že sa oboznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami, dokončí objednávku prostredníctvom tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“.
- Odoslaním objednávky kupujúci výslovne súhlasí s tým, že je povinný uhradiť cenu za objednaný tovar.
Len čo predávajúci objednávku obdrží, zašle kupujúcemu v čo najkratšej dobe potvrdzujúci e-mail. Súčasťou tejto správy bude rekapitulácia objednávky a aktuálne znenie týchto obchodných podmienok, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Predávajúci vystaví kupujúcemu písomné potvrdenie o uzatvorení kúpnej zmluvy (v textovej podobe) primerane rýchlo, najneskôr však pri dodaní tovaru.
Ak je to vzhľadom na charakter predávaného tovaru, spôsob či dobu jeho používania vhodné, zabezpečí predávajúci, aby potrebné informácie boli uvedené v priloženom návode, ktorý poskytne v zrozumiteľnej forme na trvalom nosiči (napr. PDF). Ak kupujúci písomný návod požaduje a nie je to neúmerné danej situácii či povahe tovaru, dodá ho predávajúci aj v tlačenej podobe.
Predávajúci odošle tovar bez zbytočného odkladu, najdlhšie do 15 dní od potvrdenia objednávky, aby bol kupujúcemu doručený do 30 dní, ak nie je v popise konkrétneho tovaru uvedená iná lehota. Ak je pri tovare uvedené „skladom“, prebehne odoslanie najneskôr do dvoch pracovných dní. V prípade platby vopred sa tovar expeduje až po pripísaní úhrady na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný tovar prevziať a uhradiť. Odporúča sa, aby si tovar bezprostredne po doručení skontroloval.
Potrebné dokumenty k tovaru (napr. daňový doklad, potvrdenie o predaji, certifikáty) odošle predávajúci kupujúcemu ihneď po prevzatí tovaru, najneskôr do dvoch dní od jeho doručenia.
Informácie o cene a spôsobe doručenia sú dostupné na https://bylik.sk/doprava-a-platba.html.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia a úplného zaplatenia. Pri platbe prevodom je suma uhradená v okamihu pripísania na účet predávajúceho, pri ostatných metódach platby pri uskutočnení platby.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho, len čo tovar prevezme. Ak ho neprevezme z dôvodov na svojej strane (s výnimkou oprávneného odmietnutia pri zjavnom poškodení), považuje sa nebezpečenstvo škody za prešlé okamihom, keď kupujúci mohol tovar prevziať, ale neurobil tak.
V prípade, že kupujúci tovar v dohodnutej lehote neodošle, je povinný zaplatiť poplatok za uskladnenie vo výške 10 Kč za každý deň omeškania, maximálne však 300 Kč celkovo. Po predchádzajúcom upozornení kupujúceho e-mailom a stanovení novej primeranej lehoty na prevzatie môže predávajúci tovar predať inak. Náklady, ktoré predávajúcemu vznikli z uskladnenia a márneho doručenia, môže započítať proti výťažku z predaja.
Ak kupujúci tovar neprevezme, môže predávajúci pri opakovanom doručení na žiadosť kupujúceho požadovať úhradu nákladov s tým spojených. Ďalej, ak kupujúci predtým zvolil platbu pri prevzatí a tovar neprevzal, je predávajúci oprávnený pri ďalších objednávkach trvať na platbe vopred.
5. Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci má právo odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do **14 kalendárnych dní** od prevzatia tovaru alebo od prevzatia poslednej dodávanej časti tovaru (pokiaľ sa v rámci jednej objednávky dodáva viac kusov či častí postupne), prípadne od prvého prevzatia v prípade pravidelných či opakovaných dodávok. Táto lehota 14 dní je stanovená preto, aby si kupujúci mohol tovar v primeranom rozsahu prezrieť a oboznámiť sa s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj skôr, než je tovar doručený.
Kupujúci musí svoje rozhodnutie odstúpiť od zmluvy oznámiť predávajúcemu jednoznačným vyhlásením (postačí zaslať alebo odovzdať vyhlásenie o odstúpení v stanovenej 14-dňovej lehote). Kupujúci nie je povinný uvádzať dôvody odstúpenia. Pre lepšiu identifikáciu je však vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu alebo číslo objednávky/faktúry a bankové spojenie, pokiaľ požaduje vrátenie peňazí prevodom, vrátane spôsobu, akým bude tovar vrátený.
Vrátenie zaplatených súm
Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu sumu zodpovedajúcu kúpnej cene tovaru a uhradeným nákladom na jeho doručenie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Vrátenie prebehne rovnakým spôsobom, akým kupujúci platbu uhradil, ak nie je dohodnuté inak. Ak predávajúci pri konkrétnej možnosti dodania ponúka viac variantov, musí kupujúcemu uhradiť iba cenu najlacnejšej z ponúkaných. V prípade, že kupujúci obdržal tovar od predávajúceho zadarmo (bez poplatku za dopravu), nemá nárok na úhradu poštovného. Najneskôr v rovnakej lehote (14 dní) je kupujúci povinný tovar predávajúcemu odoslať alebo odovzdať, pokiaľ sa predávajúci nezaväzuje, že si tovar vyzdvihne osobne. Tovar by mal byť vrátený najlepšie v pôvodnom obale (nie na dobierku).
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak s tovarom nakladal inak, než je nevyhnutné pre obvyklú prehliadku a odskúšanie, ako by to bolo možné v kamennom obchode. Náklady spojené s vrátením tovaru znáša kupujúci.
Predávajúci nie je povinný vracať kupujúcemu peniaze skôr, než tovar obdrží späť alebo kým kupujúci nedoloží, že tovar odoslal. Ak sa hodnota tovaru znížila v dôsledku iného zaobchádzania, než je nutné na oboznámenie sa s vlastnosťami a funkciami tovaru, môže predávajúci túto škodu započítať proti sume, ktorú má vrátiť.
Výnimky z práva na odstúpenie
Kupujúci nemôže odstúpiť v prípadoch vymenovaných v § 7 ods. 6 ZOS. Najmä nemožno odstúpiť od zmluvy:
- o dodaní digitálneho obsahu, ktorý nie je na hmotnom nosiči, ak sa s jeho poskytovaním začalo so súhlasom kupujúceho pred uplynutím 14-dňovej lehoty a kupujúci bol poučený, že týmto krokom stráca právo na odstúpenie;
- o poskytovaní služieb, ktoré boli v plnom rozsahu splnené pred uplynutím 14-dňovej lehoty so súhlasom kupujúceho a jeho poučením, že dňom dokončenia služby právo na odstúpenie zaniká;
- o dodávke služieb alebo tovaru, ktorých cena závisí od výkyvov finančného trhu mimo vplyv predávajúceho, ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie;
- o dodávke alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá pri uzatvorení zmluvy, ale dodať ich je možné až po uplynutí 30 dní a ich skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu nezávislých od vôle predávajúceho;
- o dodávke tovaru vyrobeného podľa špecifických požiadaviek kupujúceho alebo upraveného na mieru;
- o dodávke tovaru, ktorý sa rýchlo kazí alebo má krátku trvanlivosť (napr. potraviny);
- o dodávke tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
- o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodov ochrany zdravia či hygieny nie je možné vrátiť, pokiaľ kupujúci toto balenie porušil;
- o dodávke zvukových či obrazových nahrávok alebo počítačových programov v zapečatenom obale, pokiaľ ho kupujúci otvoril;
- o dodávke novín, periodík alebo časopisov (s výnimkou zmlúv o predplatnom);
Vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy je k dispozícii tu.
Odstúpenie zo strany predávajúceho
Predávajúci môže od zmluvy odstúpiť kedykoľvek pred odovzdaním tovaru, pokiaľ z objektívnych dôvodov spôsobených treťou stranou nie je schopný dodať tovar vo vhodnom termíne, alebo pokiaľ kupujúci predtým porušil nejakú zmluvu uzatvorenú s predávajúcim.
Predávajúci upozorňuje, že zmluva nemusí byť uzatvorená, ak existujú pochybnosti ohľadom skutočnej identity kupujúceho alebo sa objavila zjavná chyba v údajoch o tovare či jeho cene.
Pokiaľ kupujúci obdržal v rámci nákupu tovaru nejaký darček, je darovacia zmluva uzatvorená s rozväzovacou podmienkou – v prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, stráca darovacia zmluva účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom odoslať či odovzdať aj poskytnutý darček.
6. Práva a povinnosti z vadného plnenia
Akosť pri prevzatí
V prípade, že tovar pri prevzatí nezodpovedá dohodnutým vlastnostiam (napr. popisu, druhu, množstvu, kvalite, funkčnosti, kompatibilite, alebo nie je dodaný vrátane dohodnutého príslušenstva či potrebných pokynov na použitie, montáž alebo inštaláciu), považuje sa toto za vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá. To isté platí, ak tovar nie je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci kupuje a o ktorom predávajúci vedel a súhlasil s ním, alebo ak nezodpovedá štandardu vecí daného druhu z hľadiska kvality, funkčnosti či bezpečnosti, aký kupujúci môže rozumne očakávať.
Zodpovednosť predávajúceho za takto vymenované vady je vylúčená iba vtedy, ak predávajúci kupujúceho pred uzatvorením zmluvy výslovne upozornil na určitú odchýlku a kupujúci s týmto nedostatkom súhlasil.
Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vadného plnenia do **dvoch rokov** od okamihu prevzatia tovaru. Môže požadovať, aby predávajúci bezplatne odstránil vadu opravou, alebo dodal nový bezvadný tovar, pokiaľ nie je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo neprimerane nákladný (to sa posudzuje okrem iného podľa významu vady, hodnoty tovaru bez vady a možných ťažkostí pri odstránení vady druhým spôsobom).
Predávajúci je oprávnený odmietnuť vadu odstrániť alebo dodať nový tovar, ak by to bolo nemožné alebo neprimerane nákladné práve s ohľadom na charakter vady a hodnotu tovaru, pokiaľ by bol bezvadný. Ak kupujúci reklamuje vadu oprávnene a predávajúci odstránenie vady odmietne, prináleží kupujúcemu právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny, prípadne – ak nejde o vadu nevýznamnú – aj právo odstúpiť od zmluvy.
Pri použitom tovare je predávajúci oprávnený skrátiť dvojročnú lehotu na uplatnenie práva z vadného plnenia na **jeden rok**.
Pokiaľ sa vada prejaví počas prvých **12 mesiacov** od prevzatia, považuje sa za to, že existovala už v čase prevzatia, ak nie je povaha tovaru alebo vady s touto domnienkou v rozpore. Táto doba sa predlžuje o obdobie, keď kupujúci z dôvodu reklamácie tovar nemohol užívať (v prípade oprávneného uplatnenia vady).
Práva z vadného plnenia kupujúcemu neprináležia, ak si vadu spôsobil sám. Za vadu sa tiež nepovažuje bežné opotrebenie vzniknuté obvyklým používaním.
Predávajúci taktiež nezodpovedá pri použitom tovare za vady, ktoré zodpovedajú miere jeho predchádzajúceho používania alebo opotrebenia.
Predávajúci ručí za vady v dobe použiteľnosti uvedenej v reklame, na obale alebo v priloženom návode. Zodpovedá tiež za vadu, ktorá vznikne nesprávnou montážou alebo inštaláciou vykonanou podľa zmluvy priamo predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť. To isté platí, ak kupujúci vykonal montáž sám, ale na základe chybného návodu poskytnutého predávajúcim (prípadne poskytovateľom digitálneho obsahu), ak ide o vec s digitálnymi vlastnosťami.
Digitálny obsah a aktualizácie
Ak je predmetom kúpy vec, ktorá obsahuje digitálne prvky, predávajúci zabezpečí kupujúcemu v dohodnutom rozsahu a na dohodnutú dobu aktualizácie digitálneho obsahu či digitálnych služieb, aby si vec uchovala vlastnosti zodpovedajúce akosti pri prevzatí (§ 622 a násl. OZ). Tieto aktualizácie musí predávajúci poskytovať najmenej po dobu dvoch rokov od prevzatia, prípadne dlhšie, ak je tak dohodnuté alebo to kupujúci môže rozumne očakávať z povahy tovaru či uzatvorenej zmluvy. Na prípadné aktualizácie a ich dostupnosť musí predávajúci kupujúceho upozorňovať.
Táto povinnosť neplatí, ak predávajúci kupujúceho pred uzatvorením zmluvy jasne informoval, že aktualizácie poskytované nebudú, a kupujúci s tým výslovne súhlasil.
Ak neposkytne kupujúci včas potrebnú súčinnosť s vykonaním aktualizácie, nevznikajú mu práva z vád, ktoré sa prejavia iba v dôsledku nevykonania tejto aktualizácie. To sa však netýka situácií, keď predávajúci kupujúceho dostatočne neinformoval o aktualizácii alebo o následkoch jej nevykonania, prípadne ak bol návod na aktualizáciu chybný.
V prípade, že je digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytovaná priebežne po určitú dobu a v tejto dobe sa prejaví vada, platí, že obsah či služba sú poskytované chybne.
Opakovaný výskyt vady alebo podstatná vada
Ak sa vada prejaví opakovaným výskytom alebo je vada podstatného charakteru, kupujúci môže požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Právo odstúpiť od zmluvy však kupujúci nemá, ak ide o vadu nevýznamnú.
Ďalšie podrobnosti k možnostiam uplatnenia zľavy či odstúpenia od zmluvy v súvislosti s vadným plnením sú uvedené v článku 7 „Vybavenie reklamácie“.
Záruka za akosť
Ak poskytne predávajúci záruku za akosť na určitú dobu (alebo uvedie záruku na obale), znamená to, že tovar bude mať po túto dobu pri bežnom používaní zachované funkcie a výkon. V takom prípade má kupujúci počas záručnej doby aspoň právo požadovať opravu alebo výmenu veci.
7. Vybavenie reklamácie
Kupujúci by mal reklamáciu uplatniť u predávajúceho (prípadne u osoby poverenej vykonávaním opráv) bez zbytočného odkladu po tom, čo sa o závade dozvie. Pri podaní reklamácie uvedie kupujúci svoje kontaktné údaje, popíše závadu a oznámi, aký spôsob riešenia reklamácie požaduje. Pre zjednodušenie je k dispozícii formulár na stiahnutie (odkaz môže viesť na daný dokument).
Ak má predávajúci prevádzkareň, zabezpečí počas prevádzkovej doby prítomnosť pracovníka povereného vybavovaním reklamácií.
Kupujúci je povinný doložiť, že tovar zakúpil práve u predávajúceho (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začne plynúť dňom, keď kupujúci reklamáciu uplatní (oznámi). Kupujúci tovar súčasne alebo následne doručí predávajúcemu (prípadne do určeného miesta opráv). Tovar by mal byť zabalený tak, aby sa predišlo jeho poškodeniu počas prepravy, a mal by byť čistý a kompletný.
Pri prevzatí reklamácie vydá predávajúci kupujúcemu písomné potvrdenie, z ktorého bude zrejmý dátum prijatia reklamácie, predmet reklamácie, požadovaný spôsob vybavenia a kontaktné údaje kupujúceho pre neskoršiu informáciu o stave vybavenia. Túto povinnosť má aj osoba poverená na opravu.
Predávajúci musí vadu odstrániť v primeranom čase od uplatnenia reklamácie, aby kupujúcemu nevznikli zbytočné komplikácie. Pritom sa berie do úvahy povaha tovaru a účel, na ktorý bol kupujúcim obstaraný. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a kupujúci o tom informovaný najneskôr do **30 dní** od uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa strany nedohodnú písomne na dlhšej lehote. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví v tejto lehote, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy či žiadať primeranú zľavu.
Ak je predmetom zmluvy poskytnutie digitálneho obsahu (vrátane obsahu na hmotnom nosiči) alebo digitálnej služby, musí byť reklamácia vybavená v primeranej dobe s ohľadom na povahu digitálneho obsahu/služby a jej zamýšľaný účel.
Ak odmietne predávajúci vadu odstrániť, prípadne tak neurobí v lehote stanovenej zákonom (§ 622 ods. 2 OZ), a/alebo je zrejmé, že k odstráneniu nedôjde v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho, môže kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy. Odstúpenie od zmluvy však nie je možné pri nevýznamných vadách.
Doba na uplatnenie práv z vadného plnenia sa pri oprávnenej reklamácii predlžuje o čas, počas ktorého kupujúci nemohol tovar užívať.
V prípade uznanej (oprávnenej) reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Po vybavení reklamácie predávajúci kupujúcemu vystaví potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia, vrátane prípadných informácií o vykonanej oprave a o dĺžke jej trvania. Ak je reklamácia zamietnutá, musí byť toto zamietnutie písomne odôvodnené. Tieto povinnosti platia aj pre osoby určené na vykonanie opravy.
8. Ochrana osobných údajov
Správca osobných údajov
Správcom osobných údajov, ktoré sú poskytnuté na účel splnenia kúpnej zmluvy, je predávajúci:
- Spoločnosť: Lbros s.r.o.
- Sídlo: K Mlékárně 57, Vrchlabí 3
- IČ: 28811101
- DIČ: CZ28811101
- Telefón: +420 777 941 157
- E-mail: info@bylik.sk
- Kontaktná adresa: K Mlékárně 57, Vrchlabí 3
Účel, rozsah a právny základ spracovania
Kupujúci berie na vedomie, že správca spracováva jeho osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa, e-mail a telefónne číslo na účel uzatvorenia a plnenia kúpnej zmluvy (t. j. spracovanie objednávky, vychystanie a doručenie tovaru) a pre prípadné reklamácie. Spracovanie prebieha v súlade s nariadením (EÚ) 2016/679 (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov, „GDPR“).
Právnym titulom pre toto spracovanie je čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR – teda plnenie zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
Kategória príjemcov osobných údajov
Správca sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne iným subjektom, s výnimkou týchto spracovateľov alebo správcov:
- Dopravca
- Na účel doručenia tovaru sa údaje (meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefón) poskytujú dopravcovi vybranému kupujúcim v objednávke. Zoznam dopravcov je uvedený tu: https://bylik.sk/doprava-a-platba.html.
- Prevádzkovateľ portálu Heureka.sk
- Na účel generovania a odosielania dotazníkov spokojnosti v rámci programu „Overené zákazníkmi“. Právny základ tvorí oprávnený záujem predávajúceho (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR) na zisťovaní spätnej väzby. Dotazník je rozosielaný všetkým kupujúcim, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení podľa § 62 zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách. Prevádzkovateľ portálu Heureka.sk smie použitú e-mailovú adresu využiť iba na zaslanie dotazníka spokojnosti. Kupujúci môže zasielanie dotazníkov kedykoľvek odmietnuť prostredníctvom odkazu v doručenom e-maile.
- Prevádzkovateľ portálu Zbozi.cz (Seznam.cz, a.s.)
- Na účel zasielania dotazníkov spokojnosti. Právny základ tvorí taktiež oprávnený záujem predávajúceho podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR. Aj v tomto prípade platí, že pokiaľ si kupujúci neželá dotazníky dostávať, môže ich zasielanie odhlásiť prostredníctvom odkazu v príslušnom e-maile.
- Vydavateľ platobnej karty
- Pokiaľ kupujúci hradí tovar kartou, môžu byť odovzdané nevyhnutné údaje (meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, fakturačná aj dodacia adresa) na účel prípadnej aplikácie vyhodnotenia rizík (TRA – Transaction Risk Analysis) a spracovania transakcie. Právnym základom je oprávnený záujem predávajúceho na vykonanie bezpečnej platobnej transakcie.
Doba uloženia
Osobné údaje sú uchovávané po dobu nutnú na realizáciu kúpnej zmluvy a po dobu zákonnej (24-mesačnej) alebo zmluvnej záruky. Správca je povinný podľa Zákona o účtovníctve archivovať účtovné doklady po dobu 5 rokov od konca účtovného obdobia, ktorého sa týkajú. Zároveň podľa Zákona o správe daní a poplatkov je správca povinný uchovávať tieto doklady 3 roky od konca zdaňovacieho obdobia, kedy vznikla príslušná daňová povinnosť. Ak je predávajúci platiteľom DPH, vzťahuje sa na neho aj Zákon o dani z pridanej hodnoty, na základe čoho doklady archivuje 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom došlo k uskutočneniu plnenia.
Práva kupujúceho
V súlade s článkami 15 až 21 GDPR má kupujúci nasledujúce práva týkajúce sa osobných údajov:
- **Právo na prístup** k osobným údajom (získať potvrdenie, či sú údaje spracovávané, a ak áno, informácie o účele a rozsahu spracovania);
- **Právo na opravu** nepresných osobných údajov či doplnenie neúplných údajov;
- **Právo na výmaz** („právo byť zabudnutý“), pokiaľ už údaje nie sú potrebné na naplnenie zmluvy alebo neexistuje iný dôvod na ich ďalšie spracovanie;
- **Právo na obmedzenie** spracovania v prípadoch stanovených čl. 18 GDPR;
- **Právo na prenosnosť** údajov podľa čl. 20 GDPR;
- **Právo vzniesť námietku** proti spracovaniu osobných údajov podľa čl. 21 GDPR.
Správca je povinný reagovať na žiadosti týkajúce sa vyššie uvedených práv bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca odo dňa doručenia žiadosti.
Pokiaľ má kupujúci pochybnosti o riadnom spracovaní osobných údajov, môže sa obrátiť so sťažnosťou na **Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky**, ktorý v tejto oblasti vykonáva dozor.
9. Riešenie sporov a sťažností
Všetky spory, ktoré môžu vzniknúť medzi predávajúcim a kupujúcim, budú riešené vecne a miestne príslušnými všeobecnými súdmi.
Kupujúci má v súlade so **Zákonom o ochrane spotrebiteľa (ZOS)** právo na mimosúdne riešenie prípadných sporov zo spotrebiteľskej zmluvy. Príslušným subjektom pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je **Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)**. Bližšie informácie o spôsobe začatia mimosúdneho riešenia sporu je možné nájsť na webe www.soi.sk.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výhradne na podnet kupujúceho a iba v situácii, keď sa mu nepodarilo spor s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh na začatie mimosúdneho riešenia sporu je možné podať najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy kupujúci uplatnil u predávajúceho právo, ktoré je predmetom sporu, po prvýkrát.
Kupujúci má taktiež možnosť začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR, dostupnej na stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
Dohľad nad dodržiavaním povinností podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa (ZOS) vykonáva **Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)** (www.soi.sk).
Sťažnosti kupujúcich vybavuje predávajúci prostredníctvom e-mailu na adrese: **info@bylik.sk**. Vyrozumenie o vybavení sťažnosti bude kupujúcemu zaslané na jeho e-mailovú adresu.
10. Záverečné ustanovenia
Záležitosti, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto obchodných podmienkach, sa riadia **Zákonom č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, Zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, a ďalšími platnými právnymi predpismi** v ich aktuálnom znení.
Kúpna zmluva a s ňou súvisiace právne vzťahy sa riadia českým právom (Pozn. Predávajúci je česká firma).
Akákoľvek zmena týchto obchodných podmienok je platná iba v prípade, že je dohodnutá písomne oboma stranami.
Predávajúci archivuje kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok v elektronickej podobe a kupujúci do nej nemá prístup. Doklady, ktoré je nutné kupujúcemu zaslať v textovej podobe, budú doručené e-mailom, čím je kupujúcemu zaistená možnosť trvalého prístupu k nezmeneným dokumentom. Je vhodné si objednávku a obchodné podmienky uložiť pre budúce potreby.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 23. 01. 2025.
Obchodné podmienky na stiahnutie tu
Formulár na odstúpenie od zmluvy